Atunci vs acum …Despre distracție, preferințe și voie bună cu gașca de amici

Dragă jurnal,

Azi am o veste bună!!! Mă întâlnesc cu Stefan, la film! Ieri, după școală mi-a propus să vedem Revanșa și am zi da , chiar dacă l-am mai văzut deja de două ori! La cinci mă întâlnesc cu el la cinematograful Dacia. A spus că plătește el biletele, iar după film mergem și la cofetărie împreună. Spre seară vrea să ne vedem cu gașca lui de prieteni, la Disco Tineret, dar încă nu știu dacă mă lasă mama… oricum toată distracția se termină pe la zece , dar tot trebuie să-i cer voie…

Știi, mi-ar plăcea ca vara asta să plecăm la Constanța… m-am săturat de sejururile la Amara, alături de bunica …și aș ma vrea să mă lase la majoratul Ilincăi…ne-a invitat pe toți la ea acasă, chiar și pe colegii de la C … și domnul diriginte va veni … tare aș vrea să mă pot duce și eu…

Îmi place să ies cu colegii de clasă, să ne petrecem timpul la o bârfă mică fără griji …Sâmbăta trecută ne-am întâlnit toți în Grădina Mare, din parc …fiecare a venit cu câte ceva și ne-am întins pe poieniță…a fost un picnic spontan, cu râsete și joacă…Eu am adus cărțile de joc și ne-am încins la Popa Prostu’, până seara târziu… Am plecat de acolo, abia când s-a întunecat de tot, dar a fost distractiv! Sper să ieșim si sâmbăta asta, la fel ….asta dacă nu plec la țară cu ai mei …bunica ne-a telefonat ieri..s-a făcut via de prășit …

Te las jurnalule, acum mă culc… Noapte bună!

30 aprilie 1976

Citesc rânduri din jurnalul mamei și mă gândesc câte s-au schimbat de atunci. Pe vremea răposatului, ieșirile la distracție cu prietenii, nu erau nici pe departe ceea ce sunt azi. Tineretul avea o cu totul altă libertate, dacă o putem numi așa, iar când venea vorba de un chef sau timp petrecut cu cei mai buni amici, opțiunile erau altele . Azi avem atâtea variante : mall-uri, terase , pub-uri sau club-uri dintre cele mai fițoase, dar atunci oamenii apelau mai degrabă la inventivitate, decât la localuri scumpe.

Tinerii și adolescenții acelor vremuri își petreceau mare parte din timp la cinematograf, unde vedeau același film și de cinci ori într-o săptămână, sau în parcuri și cofetării. Doar sâmbăta aveau liber la discotecă, unde se mai auzea câte o melodie din țări străine, iar asta dacă te numărai printre norocoșii născuți în orașe mari. La țară, tot ce-ți rămânea de făcut era să te scalzi la gârlă sau să bei un sifon la bodega de la capătul satului.

Acum totul e diferit …

Iar întâlnirile cu cei mai buni prieteni au trecut la un cu totul alt nivel. Tinerii de bani gata nu-și văd weekend-ul fără ieșirea în club, unde o sticla de vin costă cât o mașină. Alții nu ratează concertele marilor artiști, iar cei mai mulți și-ar da și ultimul bănuț din alocație, pentru o seara la un festival de muzică trance.

Personal nu sunt dornică de stat în cluburi și discoteci, unde muzica bubuie în timpane și inima-mi tresaltă cu fiecare bass. Prefer ieșirile în aer liber dacă se poate, acolo unde vremea este bună sau localurile micuțe and cozy pentru dățile când nu ai ce căuta afară. Plus că nu-mi place să stau în aglomerație și îmbulzeală și nici pe burta goală, în fața scenei. Poate sunt eu prea pretențioasă, dar având în vedere că și prietenii mei au aceleași preferințe, nu mă pot numi ciudata grupului! 😀

Ingredientele unei seri de pomină

În liceu, tot ce aveam nevoie pentru a mă simți bine, era gașca de colegi, muzică și o doză de Coca-Cola. Prin portofele cam bătea vântul și nu ne permiteam mai mult de o gogoașă la scara blocului. Muzică bună ascultam doar la Zilele orașului, când se organizau spectacole în aer liber. Eram înnebuniți după Iris și Dan Bitman, dar foarte rar se nimerea să aibă concert prin orașul nostru mic, așa că apelam la zecile de CD-uri piratate, care rulau continuu în casetofoane.

După anii de liceu, majoritatea s-au mutat la capitală și abia la facultate am început să frecventăm unele localuri. De atunci, ingredinte unei ieșiri de pomină s-au redus la trei: un restaurant în București, muzică ritmată și un meniu cu mâncare bună la prețuri accesibile. Dacă mai beneficiam și de discount pentru studenți suplimentar, eram cei mai ferciți!!

Cu timpul, am vizitat mai toate restaurantele din centrul Bucureștiului , unde-am încercat mâncăruri din bucătăria internațională, participând la concerte cu muzică latino, petreceri karaoke sau alte evenimente culturale. Însă, de departe , cel mai fain eveniment la care am participat a fost concertul jazz de la Katz GastroLab .

Katz GastroLab locul unde voia bună și rafinamentul se întâlnesc

Cu gândul de a o sărbători pe amica noastră bună, cu ocazia celor 30 de ani împliniți, ne-am gândit să-i facem o surpriză, invitând-o la un concert live in restaurant. Șansa a făcut să găsim cinci bilete la concertul live de jazz organizat la mansarda localului Katz. Cum buna noastră prietenă este înnebunită de jazz, petrecerea serii în compania noastră, alături de câteva gustări delicioase și muzica preferată, ni s-a părut cadoul perfect.

Katz GastroLab este un restaurant cozy, situat  vis-à-vis de Conservator si de ambientul natural al Parcului Cismigiu. Ne-a fost mult mai ușor să ne întâlnim inițial la intrarea în parc, iar apoi am luat-o la pas. Desigur că am ajuns super repede, undeva pe la orele șapte seara. După primirea mesei rezervate în secret attic-ul cochet, ne-am comandat primul rând de băuturi răcoritoare și am așteptat sărbătorita. Nu știu cum s-a făcut că tocmai ea a întârziat!!!

Cu zece minute înainte de începerea sesiunii muzicale, a apărut și Dana. Am întâmpinat-o cu paharul sus, strigând în cor La mulți aaaanii !!! , iar în completarea muzicii rafinate, i-am sugerat un Filetto sofisticat. Desigur, ca gustare fiecare și-a luat ce i-a picat mai cu tronc; din meniul internațional nu lipseau burgerii, pastele sau delicioasele costițe de porc. Eu am mers pe clasic: un Burger Katz generos!!!

Seara s-a încheiat într-un asurzitor repertoriu de aplauze, la auzul ultimelor acorduri de chitară ce ne-au făcut să ne imaginam, măcar pentru o clipă, că ne aflăm într-unul din cluburile pline de efervescență ale New York-ului. În drum spre casă, sărbătorita ne-a confirmat că a fost cea mai frumoasă aniversare a ei și ne-am promis să ne revedem, la următorul eveniment muzicat organizat de Katz.

Să fie Katz GastroLab cel mai fain loc de întâlnire?!

Eu zic că Daa!!Și chiar vă recomand să-i dați o șansă!! Atmosfera este una super relaxată, restaurantul fiind locul perfect pentru o ieșire cu prietenii, o aniversare sau chiar o cină romantică în compania celui iubit. De altfel, periodic au loc evenimente cultural, concerte cu tematici diferite, petreceri karaoke sau Quitz Nights. Nici măcar nu există limită de vârstă, fiind bine veniți și copilași mai mari sau adolescenții până în 18 ani. De altfel, studenții beneficiază de reduceri generoase la nota de plată, odată cu prezentarea legitimației.

De meniu nici nu mai vorbesc!! Burger Katz, paste cu trufe, lup de mare sau Pork Ribs sunt doar câteva dintre specialitățile din meniu. În completara lor vinul, berea sau băuturile spirtoase, întregesc masa, la prețuri accesibile tuturor. Vestea și mai bună este că delicioasele preparate pot fi comandate chiar și acasă prin Glovo sau Tazz.

Restaurantul este deschis și evenimentelor private, cum ar fi botezuri, majorate, corporate party sau alte aniversări. Totodată dacă vă doriți la petrecerea dumneavoastră, dintr-o altă locație, delicii din meniul Katz, acestea pot fi comandate. Localul oferă servicii complete de catering, tinând cont de bugetul clientului, profilul invitaților și tipologia evenimentului. Cool, nu?!

Detalii suplimetare găsiți pe katz-gastrolab.ro sau direct la locația de pe Poiana Narciselor nr. 1 Bucuresti, căreia de altfel, vă invit să-i treceți pragul!!

Pentru voi care a fost cea mai mișto ieșire cu prietenii ??? Unde v-ați distrat, ce ați mâncat și ce recomandări aveți ? Vă aștept să-mi împărtășiți amintirile voastre sau alte povești de neuitat, în comentarii!

*sursa pozelor : AdobeStock, Pixabay, Katz GastroLab ; edit realizat în Canva

Acest articol a fost scris pentru Spring Super Blog 2024

4 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Ramona Gheorghe spune:

    Sunt niste memorii foarte frumoase pe care le vei reciti cu drag peste ani

    Apreciat de 1 persoană

  2. UniquebyMM M spune:

    Oau! Abia aștept să ne întâlnim la Katz Gastrolab!

    Mai ales că acolo ne-am cunoscut! Eu am mai fost o dată și mi-am promis că voi reveni.

    Succes!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Și eu! Te pup, draga! 🤗💗

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.